Mercedes -Benz 190 SL (W121), Mercedes-Benz tarafından Mayıs 1955 ile Şubat 1963 arasında üretilen iki kapılı lüks bir roadster'dır . Şirket içinde W121 (BII veya B2) olarak adlandırılan araç, ilk olarak 1954 New York Otomobil Fuarı'nda prototip olarak gösterilmiş ve isteğe bağlı çıkarılabilir sert tavanla sunulmuştu.
TASARIM:190 SL , temel stilini, mühendisliğini, ayrıntılarını ve tamamen bağımsız süspansiyonunu paylaşarak, özel Mercedes-Benz 300 SL'ye çekici, daha uygun fiyatlı bir alternatif sundu. Her iki otomobilin de önünde çift salıncaklı ve arkasında sallanan akslar vardı. 300 SL'nin pahalı, özel olarak üretilmiş W198 boru şeklindeki uzay şasisi yerine , 190 SL'nin R121 yapısı, W121 baz sedanından modifiye edilmiş kısaltılmış bir üniter taban paneli kullandı . [ 2 ] 190 SL, yeni, biraz kare dışı 105 PS (77 kW; 104 hp) Tip M121 BII 1.9 L düz dörtlü SOHC motorla çalıştırıldı. 300 SL'nin düz altısına dayanan [ 3 ], değişmeyen 85 mm çapa ve 4,3 mm azaltılmış 83,6 mm stroka sahipti, çift boğazlı çift Solex karbüratörle donatılmıştı ve brüt 120 hp (89 kW; 122 PS) üretiyordu. [ 3 ] Ayarı düşürülmüş haliyle, daha sonra W120 180 ve W121 190 modellerinde kullanıldı . Araba, yumuşak tavanlı dönüştürülebilir (başlangıçta 16.500 DM/3.998 ABD Doları [ 4 ] olarak fiyatlandırılmış ) veya çıkarılabilir sert tavanlı (17.650 DM/4.295 ABD Doları) olarak mevcuttu. Küçük bir üçüncü yolcu enine koltuğu isteğe bağlıydı. İlk yıllarında 190 SL, küçük pleksiglas ön camı ve sade tek parça deri kaplı kova koltukları ve alüminyum kapılarıyla bir spor yarış modeli olarak mevcuttu. 1959'da sert tavanın arka camı büyütüldü.